fredag 13 november 2009

Vad ska vi äta till middag?

Jag har samma problem som vanligt vid denna tidpunkten. Vad ska vi äta till middag? Är trött på det gamla vanliga, köttbullar och falukorv. För det är den maten det blir när man inte orkar tänka, smidigt, enkelt och billigt. Men framför allt tråkigt! Det där med maten är alltid ett problem, jag tycker om att laga mat, OM det är något roligt att laga. Hur kul är det att steka köttbullar liksom?

Nu har jag hittat sidan som hjälper mig varje dag, den sidan har till och med tagit fram baksidan hos mig mellan varven. För är det nått jag inte kan är det att baka, men med den sidan kan jag iallafall orka göra ett försök. För vem kan motstå alla goda kakor med bild där?

Idag blir det en ny kycklingrätt tack vare Matklubben!

Fantasibrist? - Besök Matklubben!-

2 kommentarer:

  1. Alltid roligt att hitta inspiration på dessa sidor! Det finns ju en uppsjö av dem!

    Jag är ju en gammal matmor som du kanske förstått och här hemma tänks det så det knakas till nya recept!

    Ikväll blir det fläskfile i ugn med örtsås och vitlöks stekta kantareller!!! mums!

    Lycka till med matlagningen!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Hej där! Tro vi är ganska många med det problemet ;) Tack för tipset, och ha en fin helg! Kraaam!

    SvaraRadera