onsdag 18 november 2009

Jag älskar min nya barnvagn!


Det här med barnvagn var svårt tycker jag. Eftersom det var sista barnet jag ska ha så gjorde detta med barnvagn och barnsaker det så himla svårt. Det skiljer ju 5 år mellan Tim och Nellie. Och efter Nellie hade jag bestämt mig för att inte jag skulle ha mer barn, men ödet ville annorlunda. Och eftersom jag hade bestämt mig för det så hade jag därför gjort mig av med precis alla bebis saker jag hade. Vilket blev en ganska dyr historia nu när man sitter med en bebis hemma. Så jag velade mycket under graviditeten om jag skulle köpa en begagnad barnvagn på blocket eller om jag skulle köpa en ny.

Men problemet var ju att jag inte ville kasta ut 6-7000kr på en helt ny barnvagn när detta absolut är sista barnet. Men sen ville jag inte köpa en begagnad barnvagn heller för ett par tusen kronor. Så efter mycket letande efter vagn hittade jag en sida med nya barnvagnar för 3000 kr. Men då velade jag över de barnvagnarna eftersom jag var rädd för att det kanske bara var skit kvalite.

Att jag väntade till efter jag hade fött med att köpa en barnvagn beror på att jag ville veta vad det var för kön eftersom jag hade hittat en skitsnygg svart och rosa vagn om det hade blivit en flicka till hade jag velat ha den vagnen. Men nu blev det en pojk och jag valde en svart och vit vagn på den sidan där barnvagnarna kostade 3000 kronor.

När vagnen kom hem ångrar jag mig inte en sekund, för den är mycket snyggare i verkligheten än på bild, jag älskar min nya barnvagn rent ut sagt. Och Tim älskar sin nya barnvagn med, så allt velande slutade till slut i nått bra.


6 kommentarer:

  1. Heeej!! Vad lustigt!! Det var precis samma här! Det är 5 år mellan mina, och jag skulle inte heller ha fler - sa jag! Edvin var ett välkommet "misstag". Hittade också en ny, billig vagn på nätet. Tror jag bet. 2700 kr. Den är orange, ljusbeige och mörkbeige. Och jag älskar den. Din är ju också jättefin!! Visst är det kul när man blir så nöjd? Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Å den är supersnygg! Kul att kunna handla nytt för den pengen!

    SvaraRadera
  3. Vi har inte haft så hög feber, men känt oss väldigt trötta och hängiga. Men frågan är om det bara har varit vaccinet för min stora har inte tagit det och hon har mått lika dåligt hon.

    SvaraRadera
  4. Underbar barnvagn!
    Du gjorde helt rätt i att ta en för 3000:-
    Det är fan inte klokt vad de kan ta betalt för vagnar idag!!!!!!!!

    Kramet på dig sötis!

    SvaraRadera
  5. Tycker absolut du gjorde rätt. Som du säger vet man ju inte med kvaliten. Men den största orsaken till att folk väljer så dyra barnvagnar är säkerheten. Men jag tror din vagn klara säkerheten alldeles utmärkt. Tror faktiskt inte det spelar någon roll vad man har för vagn. Säger jag som inte har barn. Det enda som kvittar är väl hjulen egentligen?? Eller+? Så dom inte bara plötsligt trillar bort eller ngt sånt??

    SvaraRadera
  6. hej!

    Tänkte höra med dig om du kollat runt lite vad dom säger om kvaliten på dessa vagnarna? har oxå tittat på dom nämligen! Helt underbara vagnar men man e ju lite rädd för hur det är med kvaliteten...

    Hälsningar en förstföderska :)

    SvaraRadera