onsdag 4 november 2009

Inte mycket sömn inatt!


Blev inte mycket sömn inatt.

Redan för 2 veckor sedan när Tim föddes förstod vi att detta inte var en nappbebis. Vilket gör det hela mycket svårare eftersom jag endast är van vid två nappbebisar sen innan. Båda flickorna älskade sina nappar. Men Lille Tim han vägrar, han grimaserar och han spottar ut den lika fort. Men sin mammas bröst älskar han,och inatt kom han på. Varför ska man använda napp när mammas bröst kan fungera precis likadant och dessutom är mycket godare. Så inatt har han legat vid brösten hela natten och bara napptuttat. Så fort jag tagit bort bröstet så blev han arg, och hade jag inte varit så trött så hade jag nog aldrig tillåtit att han skulle använda mitt bröst som napp. Hoppas nu på att han inte gör det till en vana.

Upplever en natt som inget problem, problem blir väll om han fortsätter för mycket sömn för min del blev inte. Och är svårt att veta hur man ska göra när han inte är en nappbebis och man ställs inför ett problem som man aldrig upplevt innan. Sugbehov men vägra napp!?

3 kommentarer:

  1. Malcom ville inte heller ha napp... men han hade sugbehov och eftersom han heller inte ville amma (flaskbebis) så kämpade vi med att få i nappen i över en månad... efter en månad gick det... och vi fick sova ;)

    Lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Här har du en till...! Och jag har det så fortfarande - fast han i dagarna blir 19 månader!! Det är ok, men det är jobbigt nu sedan jag börjat jobba igen! Att bli väckt ibland 2-3 ggr och så ska man upp kl 5!! Zznark..Hade det så natten till idag! Inte så kul! Kraaam!

    SvaraRadera
  3. Ja du det där känner jag igen. Har haft två napp barn och två tuttbarn. Jisses vad många dimmiga dagar jag upplevt p.g.a. sömnbrist. Men det är inte lätt när de vägrar nappen. Men hade jag varit du skulle jag köpt hem alla varianter av nappar som finns och stönat med den lillegodingen ett tag till. Du kommer att ha en lite bäse snuttandes lååååång tid framöver amnars är jag rädd;) Lycka till!

    SvaraRadera