tisdag 10 november 2009

Lillasyster blev storasyster!


Kan det vara så att Lillasyster blev stor i samband med att hon blev storasyster. Visst har hon fortfarande sjukt mycket bomull i öronen som gör att hon lyssnar lite sådär halvhjärtat bra på sina föräldrar. Men det är sånt som hör med barn till. Men busen har faktiskt avtagit, hon har faktiskt blivit lugnare vilket är skönt. Hon lyssnar också lite bättre nu än vad hon gjorde innan. Undra om hon själv känner att hon blev lite större när hon inte längre är minst i syskonskaran. I vilket fall som helst var det dags för hennes bus att bli lite mindre nu, för annars hade det blivit mycket mycket jobbigare med en bebis i huset.

Men i och med att jag skriver detta så kanske innan jag vet ordet av det får städa upp ytterligare ett bus från busungen.


4 kommentarer:

  1. ÅH! var fint du har gjort det här :) Jag har ju för tjyven gått in och läst på din gamla blogg. Inte konstigt jag tyckt du varit dålig på att uppdatera dig. HA HA

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha.... klart att hon är storasyster nu ju! Och då måste man ju växa upp!

    Hoppas allt är bra annars hjärtat!

    Ska försöka att komma igång med bloggandet nu!

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Hej där!! Vad skönt för dig! Tyckte också att min Anton var duktig - i början...Nu när Edvin är 1,5 så är storebror jobbigare än nånsin...bara kivas och bråkar med lillebror! Tror han också vill vara liten, tyvärr...Så just nu är det ganska jobbigt!! Kraaam!

    SvaraRadera
  4. Mina flickor var 5½ o 3½ när Theo kom. Jag kan inte minnas att de blev värre när de fick en lillebror. Annat var det när lilla Louisa blev storasyster när hon var 2 år gammal, hon rymde så fort hon fick chansen =O
    Vilken underbar bild på storasyster =)
    Det riktigt tindrar i hennes ögon !!

    Syskonkärleken (som det så fint heter) slutar väl aldrig !!
    Kram på dig =)

    SvaraRadera