tisdag 24 november 2009

Sjukdomar!

Vi var och vägde Lillebror idag igen, han har gått upp lika bra denna veckan. Nu väger han 4800g. Jag var lite orolig att han inte skulle gått upp så mycket eftersom han varit sjuk sen i söndags men han hade gått upp så det kändes skönt. Jag hoppas verkligen att hans förkylning lägger sej snart, jobbigt för han att inte kunna andas som han ska. Jag tycker nätterna är extra jobbiga, dels för att man inte kan ha samma koll på honom eftersom man själv sover. Jag är nog en hönsmamma för jag springer fram till han på dagen bara han andas lite konstigt.

Ebba är bättre nu iallafall så denna veckan kunde hon gå till skolan igen. Jag gillar inte alls denna årstiden, den drar hem alla möjliga sjukdomar och man kan inte direkt fly från den heller. Och när man väll fått hem sjukdomarna går de bara runt, runt i flera månader. Bara vi slipper den berömda magsjukan detta året så är jag överlycklig. För det finns inget värre.

4 kommentarer:

  1. Den lille godingen ser ju inte direkt undernärd ut så du kan nog vara lugn när det gäller vikten;)

    SvaraRadera
  2. Åh så söt han är =)
    Jobbigt när de är sjuka, men skönt att han gått upp i vikt !
    Många kramar !!

    SvaraRadera
  3. Guuuuud så söt han är!!!!
    Skönt att han ökat i vikt, betyder att du har grädde i tuttarna!!!!!! hihi

    Hoppas att han blir bättre snart lille mannen. Så jobbigt, jag vet!

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  4. Tittar in!

    Önskar dig en underbar 1:a Advent gullan!

    Puss på dig!

    SvaraRadera