söndag 22 november 2009

Man känner sej maktlös

Jag har varit orolig sen Tim föddes att han ska bli sjuk som spädbarn. Man känner sej så maktlös när de blir sjuka och är så små. Nu har dagen kommit, han blev en månad i fredags och nu är han dunderförkylad. Men tack och lov så har han ingen feber iallafall. Jag hoppas verkligen att han slipper det, det räcker med hans hosta och hans täppta näsa för att det ska bli jobbigt för han.

Jag trodde nästan att han skulle bli sjuk med tanke på att båda flickorna varit förkylade i veckan. Även om man verkligen försöker att hålla dem borta från influensor och grejer är det svårt när man har äldre syskon som är skolbarn, de bär ofta med sej en massa olika sjukdomar hem.

Nu är det bara att hoppas att morgondagen är bättre för honom.

3 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen det går över fort, man blir ju så orolig =(
    Kram o krya på er !!

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara nåt som går nu. Min lille har hostat och snorat i snart 2 veckor!! Men ingen feber. Ta hand om er, kraaam!

    SvaraRadera
  3. Usch ja, jag vänjer mig aldrig vid att barnen blir sjuka!
    Tycker det är as jobbigt varje gång! Som tur är har jag blivit välsignad med relativt friska barn så jag kan inte klaga!!!

    Hoppas lille plutten kryar på sig snabbt!

    Kramet på dig!

    SvaraRadera