måndag 2 november 2009

Bvc Besök

Idag var Bvc här på hembesök. De pratade allmänt om hur det är att ha en bebis i huset igen. Men allt fungerar ju bra, jag måste säga att jag fått en snäll bebis, för jag har knappt hört han skrika. Visst gör han ifrån sej ljud, men det är mest en massa jollrande ljud. Inget skrik och på nätterna är han jättesnäll. Amningen fungerar ju också jättebra, han äter varannan timma nu ungefär. Visst är han lite mammig men annars fungerar det bra. Kanske inte så konstigt att han är mammig, han har ju varit inuti mig i 9 månader.

Han är 2 veckor i morgon och väger just nu 3630 g. Så han har ju gått upp jättebra på en vecka. För en vecka sen vägde han ju 3300 gram. Så han har ju gått upp 330 gram på bara en vecka. Fortsätter han såhär är det snart dags att hoppa upp ett steg på blöjorna med. Och jag har inte en hunnit använda rabattkupongerna på blöjorna heller *Ler*


4 kommentarer:

  1. Du är tillbaka!!! :) välkommen! och grattis grattis till nya bebisen :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag tänkte att en ny blogg kanske kunde motivera mej & det funkar faktiskt :))
    Tack!

    SvaraRadera
  3. Hej, hej!! Tack för titten hos mig! Men, grattis förresten!! Har du fått bebis så nyligen....vad myyysigt!! Fina bilder. Skönt att han är en snäll bebis ;) det var min förste också!! Nr 2 har varit en aningen mer liv på!! Ha en fin kväll - jag kikar in igen! Kraaam!!

    SvaraRadera
  4. HEEEEEEEEEJ finaste Marra!!!!!

    Du är tebax och GRATTIS GRATTIS till den fina gosen!
    Skönt att allt gått bra för dig med förlossning och allt!

    Jag kommer snart tebax......ska bara pausa lite till.....

    Puss på dig!

    SvaraRadera