måndag 1 mars 2010

Till M!

Jag håller alltid vad jag har lovat!

Jag har inte plats för många i mitt liv, jag vill inte ha många i mitt liv. Några få enstaka riktigt nära vänner räcker, de vänner jag har valt är speciella, unika. De har ett stort hjärta, fyllt av olika egenskaper. Nu ska vi inte prata om alla de vännerna utan just bara en. En liten tjej som idag, för stunden behöver höra speciell hon faktiskt är, och hur viktig funktion hon fyller genom att bara vara sig själv.

Älskade M, även om det gått ett par år sedan vi sist hade kontakt så har du faktiskt än en gång påmint mig om varför jag just behöll den där platsen till dej i mitt hjärta. Jag visste att det fanns nått speciellt över dej. Du är som mig, du kan gå en hel dag i mysbyxor o bara va. Vi kan sitta i varsin ända i sängen med en varsin dator i knät o fortfarande umgås. Samtidigt så har jag också märkt en viss mognad hos dej nu som faktiskt inte fanns där innan, jag hade nog glömt bort hur lika du och jag är. Idag fick jag påminna mig själv igen, jag kom på idag, det ramlade över mig, att du är en yngre kopia av mig, ibland känns det som om du avslutar mina meningar o snor mina tankar. SÅNA vänner M, såna vänner växer långt ifrån på träd. Och du ska vara otroligt stolt över dej själv o den människan du blivit.

Nu några år senare hoppas jag verkligen att vi kan hålla mer kontakt, oftare kontakt. Jag vill vara en del av ditt liv, inte på halvtid utan på heltid, det kostar inget att hålla en vänskap levande, några ord här o några ord där. O vi har ju faktiskt datorn, man behöver inte sitta timmar i telefonen, bara några enkla ord mellan varven. O jag hoppas absolut att vi kan träffas oftare. Även om jag bor här o du bor där.

Älskade M, fortsätt att bara vara du, genom att bara vara du kommer du att uträtta något stort i framtiden. Att bara vara du kommer du att komma enormt långt på i livet. Jag är så enormt tacksam att jag fann en vän som dej o att jag får vara din vän..

TACK! Vi syns på Torsdag!

Glöm aldrig hur speciell du är O låt aldrig någon annan säga annorlunda!

Till en M från en annan M!

1 kommentar:

  1. Finner inga ord. Underbaraste ord någon har skrivit om mig. Tack för alla fina ord. För din kärlek. för din omtanke.... För att du är du.. Finns ingen som du Marra.. Som alltid finns där. I vått och torrt.. Älskar dig oerhört....

    SvaraRadera